Jdi na obsah Jdi na menu
 


Ovesné krekry

Surovinyovesne-krekry.jpg

200 g bezlepkových ovesných vloček
½ lžičky soli
přibližně 125 ml vody
volitelně bylinky podle chuti (oregano, bazalka, rozmarýn...)

 

Postup

Ovesné vločky rozmixujeme nebo umeleme na hrubší mouku (je možné použít mixer, chopper/sekáček nebo mlýnek).

Ovesnou mouku promícháme se solí a případně bylinkami a po částech zapracováváme vodu, až než vznikne kompaktní, tuhé a nelepivé těsto.

Z těsta odebíráme kousky velikosti vlašského ořechu. Mezi dlaněmi z těsta uválíme kuličku a poté ji rozmáčkneme na asi 2-3 mm tenkou placičku. Vytvarované krekry pokládáme na plech vyložený pečicím papírem a pečeme při 190 °C 15 min. Poté krekry obrátíme a pečeme ještě asi 5-10 minut, až než lehce zezlátnou.

Upečené krekry necháme vychladnout a poté je uložíme do vzduchotěsné krabičky.

 

Poznámky

Ovesné krekry (scottish oatcakes) pocházejí ze Skotska a ve Velké Británii je potkáte na každém rohu. Skvěle se hodí k dipům a pomazánkám nebo jen samotné na svačinu. Před nějakou dobou se u nás začaly prodávat bezlepkové krekry od firmy Nairns, kvůli vysoké ceně se ale neuchytily a Kaufland je zase stáhl z prodeje. Měla jsem je moc ráda, a tak jsem zapátrala po receptu a zkusila je upéct doma. Můžu se zaručit, že chutnají stejně jako ty kupované. A vyjdou vás na zlomek ceny.

Oves obsahuje celou řadu vitamínů a minerálů a spoustu bílkovin a vlákniny, a pokud na něj přímo nereagujete, byla by škoda ho při bezlepkové dietě zcela vypustit. Nicméně bych doporučila držet se hesla všeho s mírou a ani s ovsem to nepřehánět.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář