Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mrkvový džus

Surovinymrkvovy-dzus.jpg

3 velké mrkve
1 pomeranč
1 citron
cukr nebo sladidlo dle chuti (použila jsem asi 8 peciček stevie)
kapka oleje
voda

 

Postup

Mrkev oloupeme, nakrájíme na silná kolečka, zalijeme asi 500 ml vody, přidáme kapku oleje a pod pokličkou vaříme asi 25 minut, až je mrkev měkká. Necháme zcela vychladnout. Pomeranč a citron oloupeme, nakrájíme na hrubší kousky a přidáme k mrkvi. Vše společně rozmixujeme ponorným mixerem dohladka. Podle potřeby dosladíme a naředíme vodou tak, aby měl džus požadovanou konzistenci. Vychladíme a můžeme podávat. Kdo by chtěl džus velmi jemný, může ho ještě propasírovat přes plátno.

 

Poznámky

Zachutnal mi kupovaný mrkvový džus, ale jeho složení mě od další koupě odradilo, spousta cukru, konzervantů, jablek a jen minimum mrkve. Hledala jsem proto recepty, jak si džus připravit doma. To, co jsem našla, mě ale moc neoslovilo, všude se mrkev vařila spolu s citrusy, čímž se zničil téměř všechen vitamin C. Následně se přidával na půl kila mrkve kilogram cukru a kyselina citronová a další lahůdky. Tak jsem trochu zaimprovizovala. Bylo prokázáno, že mrkev je zdravější vařená než syrová. Syrová mrkev má totiž tuhé buněčné stěny, ze kterých tělo dokáže přeměnit na vitamin A jen 25 % beta-karotenu. Při vaření mrkve se stěny buněk narušují, a pokud vařenou mrkev podáváme jako součást jídla obsahujícího tuk, dokáže tělo vstřebat víc než polovinu beta-karotenu. Proto jsem přidala i kapku oleje. Citrusy naopak obsahují vitamin C, který se vařením ničí, proto jsem je přidala až na závěr. A pokud se džus spotřebuje do dvou dní, není třeba přidávat žádné konzervanty. Co se týká přidávání cukru, tentokrát jsem zvolila stevii, ale nebránila bych se ani třtinovému cukru nebo medu.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář